Våra hundar

Tänk att vi numera har två hundar!
Den 28/11-10 köpte vi den underbaraste hunden Bobby.  (null)
(null)


(null)

Sedan dess har jag alltid svarat på frågan vad min nästa hund blir - en Bobby, jag har ofta kollat på Blocket efter en liknande kombination men utan resultat. 
Det har inte varit självklart att vi skulle köpa en ny hund efter Bobby och Peter ville inte att vi skulle ha 2. För ett tag sedan kände jag att jag kommer aldrig att hitta en liknande kombination så för ett tag sedan så svarade jag att jag kan tänka mig en Grosser Sweitzer Sennenhound, då jag haft en härlig sådan innan.

Men för nästan 1 år sedan, närmare bestämt 46 veckor sedan så såg jag en kille i en fb-grupp. Han var korsning Berner/jaktlabbe, sedan dess har jag följt hans upptåg i den gruppen.

För ungefär en månad sedan sitter jag på en rast på jobbet och ser att denna kille måste omplaceras, jag skriver till ägaren att jag måste prata med min man när jag kommer hem från jobbet.

Det ena ledde till det andra, men det slutade i alla fall med att på skärtorsdag, 29/3-18 så åker vi till Värmland med Bobby och träffar Valle och hans matte, allt gick bra så Valle fick följa med oss hem.
(null)

Han är inte lika lugn och lätt som Bobby men ändå helt underbar och lättlärd. Jag började med klickerträning redan dag 1 eftersom han bits när han blir exalterad eller övertrött eller så. Han tramsar när man ska klippa klorna eller bara lyfta på tassarna, men med klickerns hjälp så har vi kommit en bra bit på väg.

Något jag fick offra för att få en till hund var våra akvarium. I söndags sålde vi allt levande i saltkaren.
(null)
Det tar ont, men värt det!

Nä, nu ska jag kolla till kissarna, har inte träffat alla idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0