Lilla Smilla fyller 4 år idag

Och ett kort till henne blev det trots att jag hade -3 i inspiration.
Gjorde det lätt för mig och tog en färdig kortbas med mönster.
(null)
Stämplade, målade och klippte ut en gammal söt Magnolia. Stansade ut några fjärilar och hjärtan.
Korttillverkningslistan växer och växer och eftersom jag för det första är en långsam scrappare, för det andra är jag fortfarande skittrött efter cancerbehandlingarna och för det tredje jobbar jag massor 1/3 del av året, så vet jag inte hur jag ska få ihop det. Kanske jag måste stryka några från listan. Usch, det får bli ett senare beslut.

Fortfarande i vecka 6 hänger jag med, har vecka 6 kort färdiga, nästan, insidorna fattas. Jag har legat lite före, men nu är veckorna i kapp mig så nu får jag se om jag hinner med framöver...

Från scrap till hälsa. Det går fortfarande bra med dom nya matvanorna, har inte känt av någon abstinens. Vi äter gott och blir mätta. Jag har väl kanske lite svårt att inte äta för mycket, men läste ett tips om handflatemodellen, så nu ska jag testa det, jag har gått ner ialla fall. Svårt att säga exakt eftersom vi inte hade batteri i digitala vågen då vi började men ca -2kg första veckan.
I fredags på darten kände jag att jag inte orkar med att spela på ett tag, känns som jag höll på att knäcka mig själv, så jag tog ett beslut att lämna WO och ska inte spela på ett tag. Jag kommer att kasta hemma för att hålla igång armen och kasta lite på klubben, men inga matcher förutom dubbel. Jag tänkte att jag ska vara skrivare så inte hjärnan beckar ihop.
Jag har beställt några kapslar med blåbär för att få i mig antioxidanter och förhoppningsvis bli piggare, men dom har inte kommit än plus att det skulle ta ca tre veckor innan man märkte resultat.

Nu är det lite drygt 2 veckor kvar innan vi får hämta lille kissen Ice. Vi har fixat lite mer liggplatser och klösmöbler.
(null)
Bilderna kom i oordning. Men här är en liggplats gjord av en cykelfälg, närbild på nedersta bilden.
Vi har tänkt göra en till våning med en lite mindre fälg som ska hänga ovanför.
(null)
En klöstunna har jag länge velat ha, i förra veckan en dag när jag kom hem så hade min man byggt en klöstunna med tre våningar plus en takvåning. Till takvåningen ska jag sy någon form av Cat nest, får se hur jag ska lyckas med det...
(null)
Här är en närbild på nya sovplatsen. Jag blev inte inte nöjd med den ljusa klossen Peter satte dit så den ska bytas ut mot en i samma material som stolpen. Kanske blir det någon form av trappa så att även gamla Lotta kan gå upp och lägga sig där.

Nä, nu ska jag zappa och se om jag hittar något på tv. Jag postar inlägget idag måndag för att Milla fyller år idag, men nu när jag skriver det är det lördagkväll, ensam hemma då maken är och tävlar i dart utanför Växjö. Tråkigt, jag trivs inte utan honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0