Påbörjade kort och -0.3

Vecka 7 hade jag 3 kort att göra, 2 påskkort och 1 julkort till julmarknaden.

Dom är inte riktigt färdiga än, men jag halvligger i soffan men en kisse på benen så jag kände för att blogga.
(null)
Det här är Fluff, eller Tuffla som vi kallar henne. Hon är en av våra 4 katter.

Åter till korttillverkningen, påskkort stod på veckans agenda, hittade en stämpel i mina gömmor som jag aldrig använt. Men jag kände att den passade både till påsk och jul.
Jag har ju tänkt göra det lätt för mig i år, samma stämpel och/eller samma upplägg osv.
I detta fall blir det tre identiska kort, det som skiljer dom åt är färgläggningen och mönsterpapperna.
(null)
Den här är till julkortet, småblommorna var inte färglagda då jag tog fotot, men fick tips om att måla dom mörkröda så det är gjort nu. Alla papper är tillskurna så idag ska korten monteras.

Förhoppningsvis känner jag för att påbörja vecka 8:as kort också. Det ska bli 1 påskkort, 1 julkort och 1 julkort till julmarknaden.
Har lite annat under veckan, måndag ska hund och en katt till veterinären, katten ska vaccineras och vovven ska kastreras på kemisk väg för att underlätta för prostatan.
På kvällen är det kurs i Rallylydnad där jag och vovven ska vara hjälpledare.
Tisdag är det dart, jag ska dit men kanske hoppa över matchspel, då jag har mått dåligt av att pressa mig (olikt mig, men så är det och får lyssna på kroppen och knoppen).
Onsdag är det inget planerat.
Torsdagkväll är det årsmöte på hundklubben.
Fredagkväll dartträning.
Lördag månadscup på dartklubben.
Så det kommer inte finnas mycket tid till korttillverkning den kommande veckan.

Hälsa och vikt...
Tror det var i tisdags som jag började med madox, några tabletter som innehåller blåbär- och vinbärsskal. Ska vara bra för mycket och efter 3 veckor ska man känna sig piggare.
Jag har bara tappat 3 hekto senaste veckan, kan hända jag ätit för stora portionen och/eller för lite/sällan.

Det blir ju frukost - 1-2 skinkbitar, lite ost (brie eller vanlig) ngn tomat, gurka eller paprika.
Lunch - lagad mat
Sen middag/kvällsmål - ibland skinkrullar, ibland korv (hög kötthalt lite kolhydrater)

Jag börjar idag med att kolla om jag äter för mycket, ska testa med Anna Hallens handflatemodell under veckan och se om den hjälper.
Funkar inte det får jag se om vi kan ändra maten och mattiderna, som det är nu äter vi ju middagen/kvällsmålet vid 20-21-tiden för det passar vår livsstil. Äter ju lunch sent eftersom vi har sen lunch på jobbet. Sedan är vi ju ofta på ngn aktivitet på kvällen (hund eller dart) och äter då vi kommit hem.

Jag vill röra på mig mer, men får så hiskeligt ont i knäna efter jag ansträngt dom, längtar till vi kan ut och cykla. 

Om en dryg vecka ska vi hämta kissungen. Både längtar och gruvar mig. Tänk om det blir ännu jobbigare för hunden och äldsta katten, men förhoppningen är ju att dom två yngsta katterna ska ta ut sin energi på varandra.

Nä, nu ska jag se om jag kan väcka Tuffla, annars får jag surfa runt lite i väntan på att hon ska vakna. Just ja, vi ska ju planera veckomeny så vi kan handla då vi ändå åker i väg i morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0