Kortskissen

Blev tipsad om en sida med kortskisser och började direkt göra ett kort efter skissen, när jag kommit en bit så gick jag in och läste vad som var tanken...
Man skulle göra kort utan motiv så jag började med ett nytt kort.
Jag börjar sakta krypa upp ur min scrapsvacka, men tog det säkra före det osäkra och gick efter skissen, inga utsvävningar blev det.
Så här ser skissen ut:
(null)
Och så här blev mitt kort:
(null)
Insidan tog jag inte kort på, men gjorde en likadan "cirkel" x 2. På den ena stämplade jag en textstämpel där det står:
Detta är inget kort, det är en kram med en vikning på mitten.
Den andra är tom så att det går skriva julhälsningen där.
Gick all in och gjorde en mindre "cirkel" till baksidan och stämplade min handgjort av stämpel där.
Julgranskulorna är utstansade med dies från Magnolia, har köpt på mig en gäng Clubkit med Magnolia Doohickey, dyra men väldigt användbara.

Kortet jag började med har precis samma upplägg, men med en Sarah Kay stämpel och i annan färgställning. Det är inte färdigt än plus att jag kanske inte kommer att lägga ut julkorten som ska till mina nära och kära, har inte bestämt mig ännu.

Det här kortet ska till lådan med julkort som jag ska sälja på byns julmarknad, om det blir ngn marknad och om jag får en bunt gjorda. Jag ska försöka hinna med ett marknadskort/vecka, men tvivlar starkt på att det blir så när högsäsongen på jobbet drar igång, så jag har tjuvstartat lite, men eftersom jag ska göra ca 2 "vanliga" kort/vecka så har jag bara hunnit göra 2 eller 3 marknadskort hittils...

Kommentarer
Postat av: CreaMaria

Fint kort! Så roligt att du ville vara med och tolka en av våra skisser på Kortskissen. Vi hoppas på fler alster från dig. :)

2018-01-28 @ 10:58:20
URL: http://www.madebycreamaria.com/
Postat av: Cath.

Så snyggt och stilrent! Håller med CreaMaria, vi ser gärna fler alster från dig!

2018-01-28 @ 11:25:35
URL: http://cathspyssligaliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0