Bortbjudna...

Igår fick vi en inbjudan att komma på middag hos en viatnimesisk familj, frun i huset jobbar säsong på mitt jobb. Vi tackade ja och det är vi glada för, så himla trevligt vi hade. Först en massa god mat, vårrullar, revbensspjäll, nudlar med grönsaker och skaldjur, ngn form av rismjölsvårrullar, god sås att doppa i. Sedan gick vi ut i trädgården och kollade på odlingarna, hon odlar bönor, lök, majs, äggplanta mm, mm. Glass, jordgubbar och vindruvor njöt vi av ute i trädgården i det fina vädret, sedan gick vi in och pratade, tiden gick alldeles för snabbt, vips fick vi åka hem för hundarna behövde ut.

Jag snabbgjorde ett kort som dom fick.
(null)
Ett påskkort med ett par hÄnglastämplar, påskriset är en Vilda Stamps och Glad Påsk från Scraplyckan. Vi köpte med ett litet blomarrangemang också.

I går var vi till Cramers blommor, jag hade fått för mig att vi skulle klä in våran duschkabinbotten med stenklädd kantmatta, alltså inte våran duschkabin utan den botten vi satt i trädgården som en liten damm/fågelbad. Men jag hade inte kollat upp priset på mattan, fick en smärre chock när vi skulle betala 1,5 meter matta, 3 kryddväxter och 2 ampeljordgubbar för över 1000:-.
Nu hoppas jag bara att det blir lika bra som jag tänkt... annars blir det jobbigt, suck.

I går gjorde jag en riktigt dum grej, jag åt bröd, magen ballade ur helt, har haft så ont i magen i natt och idag på f.m så det kommer jag inte göra om...

Nä, nu kom man och hundar hem, nu blir det att slappa framför tv.

Ha det bra resten av påsken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0