Älskade mamma, grattis på din dag

Min mamma bor nästan 120 mil från mig, så vi träffas inte ofta, dom kommer alltid ner till jul. Dom, det är min mamma och min äldsta bror och ibland min son som även han bor däruppe numera.
Men i år blir det väl inte av att dom kommer ner till jul pga Coronapandemin.

Ja, ja. Oavsett Corona eller ej så skulle hon ju fått ett kort, min mamma sparar alla mina kort i en pärm (hon uppskattar dom verkligen) och här kommer årets upplaga.

(null)
Jag hade ingen hÄngla som fiskar, så det fick bli en söt Magnolia istället. Min mamma hänger med ut och fiskar ibland när dom är i fjällstugan. Hon är fyller 84 år idag, men trots det så tar hon sig med hjälp av mina bröder ner till sjön och upp igen, det är en jättebrant backe men dom går bakom så hon inte ramlar bakåt.

För ett tag sedan så fångade hon en sån här fining.
(null)

Åter till kortet.
Majapapper och lite dies kommer man långt med. Jag märker att jag inte längre rufsar upp och smutsar ner kanterna längre, tror jag måste börja om med det, tycker nog det är finare.

Förut använde jag alltid Biltemas dubbelhäftande tejp, men jag har upptäkt att den lossnar efter ett tag. Nu sparar ju inte alla på kort, men det är ju tråkigt för dom som gör det. Så nu använder jag lim, lite smidigare för det fäster ju inte direkt, man kan ju göra små justeringar men, jag har så svårt att hitta bra lim som vill komma ut ur flaskan/pennan/förpackningen. Häromdagen beställde jag ett bokbindarlim från Roxstamps, har inte hunnit prova det men hoppas det funkar bra.
På tal om svåranvända grejer, mina glitterlim eller vad det heter, dom skiktar sig och är nästan omöjliga att använda. Jag förvarar dom upp och ner, men jag får hela tiden peta med en nål, så får jag ut lite, sedan peta igen, så irriterande. Det är stickles från Tim Holtz/Rangers så det känns inte som det borde vara ngn skitprodukt. Tips på hur jag ska göra?

Nu har jag bara kvar bonusdottern som fyller år dagen före jul, men hon bor i närheten så det kortet får vänta lite. Så nu måste jag försöka få ihop ett gäng julkort, hur nu det ska gå till, jag scrappar ju extremt långsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0