Julkort del 1, 2020

Det blev inte så många julkort i år, en del av dom jag skickar i år är till och med kort jag gjort för något år sedan.

Detta kort gjorde jag till mamma och min ena bror får hänga med på samma kort då dom delar hushåll.
(null)
Diesen från Magnolia har jag tyckt varit svår att använda, men så såg jag ngn som hade använt den och tyckte det var så fint så jag liftade kortet. Vem jag liftat vet jag inte.
Papper från Maja Design. En mini hÄngla, julgranar från Magnoliadies, istapparna är också Magnolias dies. God Jul diesen tror jag är från årets adventskalender från Rox stamps, som jag tjuvöppnade.

En kompis som bor alldeles för långt bort har jag gjort detta kort till. Dom har köpt sig en gård så nu har dom några får och lite höns plus en massa skog.
(null)
Hänglatjej och kille, hÄnglahöns och ett magnoliafår på ett Majapapper tyckte jag passade bra till deras julkort. Tror God juldiesen är en Rox Stamp.

Mitt äldsta brorsbarn har tre busfrön till söner och familjen Hägglund får därför detta kort.
(null)
Äldsta sonen tycker om blått, mellan tycker om grönt och minstingen orange, inte traditionella julfärger men tycker det blev ett glatt kort. God juldiesen är från årets Rox Stamps adventskalender. Riktigt många perfekta dies i deras adventskalendrar, det är tredje året jag köpt dom nu och har inte varit missnöjd, tvärt om, riktigt nöjd.
Stämplarna är hÄnglastämplar förutom swirlen som jag inte minns märket på.
Blått papper med hjärtan tror jag är Maja design, dom andra två vet jag inte. 

Våra vänner som vi träffar alldeles för sällan får detta julkort, det gjorde jag 2018 till en skissutmaning, sedan har det blivit liggande men jag tycker om det så det skickar jag till Ågården.
(null)
Finns inte så mycket att skriva om detta kort. Julgranskulorna är Magnoliadies, mer vet jag inte just nu.

Suck! Vart tar tiden vägen? Jag och Kenna (som ska få detta kort) pratades vid i somras och kom överens om att vi skulle styra upp så vi skulle träffas under hösten, men nu är det vinter och inget har hänt. Jag skriver i kortet att så fort vi kan köra med husbilen efter vintern så kommer vi att komma upp till dom, så får det bli bara!
(null)
Här är ett enkelt men stilrent kort. En utstansat blå oval med söm. En silvergran utstansat med die från gummiapan och en godjuldstämpel från Vilda Stamps.

Min moster ska få detta kort. Den snögubbestämpeln från Penny Black, hur fin är inte den?
(null)
Granarna är dies från Magnolia, God Jul tror jag är från årets Rox Stamps kalender. Använde en embossingfolder för att få till snöpluttarna. Det syns inte på fotot, men det är glitter lite här och för på kortet.

Jag lägger ut dessa i förväg, idag är det lucia och jag lägger bara ut dom jag kommer att posta i morgon. Sedan får jag göra nya inlägg när jag bestämt vart dom andra korten ska, har fotat dom osv.

Idag har jag varit på en löparskola, inte för att jag fixar att springa, jag har testat men knäet håller inte, men vi kör lite cirkelträning för både förare och hund plus att jag och en annan med skada får gå istället för att springa. Kul, kul. Jag går med Valle och Peter följde med och gick en egen promenad med Bobby så nu har vi två trötta och nöjda killar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0