Julkort del 2

Då jag inte hade monterat och adresserat alla julkort samtidigt så bloggade jag bara dom som blev helt färdiga. Nu är alla kort postade som ska långväga och här kommer dom som blev postade ett par dagar efter omg. 1.
 
Min ena brors mellandotter med familj får detta kort, hennes dotter älskar älgarna som går omkring vid deras gård (inte ett dugg lik sin gammelfaster som är livrädd för älgar.
Kortstommen embossade jag med en embossingfolder från Nellie Snellen tror jag, jag ville det skulle se ut som snö. Björkarna i cirkeln är embossade med en folder som följde med en scraptidning. Älgarna... eller jag menar rådjuren är dies från Skapat Av's julkit 2019. God juldiesen är Gummiapan och rosetten en Magnoliadies. Ett ovanligt format för min del, det blev stort men ändå lite elegant.
 
Jag har fått för mig att min svärmor inte direkt uppskattar mina kort, jag brukar ändå göra kort till henne och hennes sambo bara för att jag tycker det är roligt men i år har det gått segt med framförallt julkorten så det fick bli ett kort jag inte har gjort. Det är ett köpekort som är köpt för den goda sakens skull, skulle tippa hjärt- och lungfonden eller så.
Men det ser ju verry home made ut så därför bloggas det!
 
 
Min ena bror med fru får detta kort. Kortet blev inte som jag föreställt mig, men jag är inte den som kasserar ett kort utan jag tänker "bättre lycka nästa gång".
Tror embossingfoldern är en Nellie Snellen. Diesen till God Jultexten kan vara från Skapat Av, men ruskigt osäker, såg att den låg framme vid stansmaskinen så därför gissar jag på det, undrar om inte kvistarna är från samma julkit.
Stansade ut tre julstjärtor och la på lite guldstickles på pistillerna.
 
 
Min farbror och hans fru får detta kort. 
Ett kort med bara stämplar. Jag har inte blick för det här med form och färg, men här tycker jag att jag fick till det rätt bra.
Blommor och blad är Card-io stämplar.
 
 
Direkt jag såg ett liknande kort på Pinterest (i andra färger) så kände jag att jag måste göra ett liknande kort till min yngsta brorsdotter.
Svart cardstock och silverglittrigt mossgummi var allt som behövdes.
 
 
Min kusin kommer att få detta i sin postlåda.
Inte alls nöjd med kortet, men det har potential så jag kommer säkert att testa något liknande igen.
 
 
En gammal bekant från min tid i Byske får detta kort.
Lite Card-io stämplar som grenar och kvistar sedan en gammal träklossmonterad julkulestämpel från början av min korttillverkningskarriär. God Jultexten är jag osäker på om det är en Rox Stamps, kanske...
 
 
 
Ett nästan likadant kort hamnar i andra änden av landet, närmare bestämt i Tomelilla hos dom vi köpte Bobby av. Han är ju en omplacering så det är inte uppfödaren, men vi har ändå fortfarande kontakt efter 10 år.
Det som skiljer korten åt är julkulorna och att jag inte har en susning vart dom kommer ifrån. Jag minns inte ens att jag har såna stämplar med någonstans i gömmorna ligger dom. Det här är ett kort jag gjorde för ett par år seda men så blev det bara liggandes och det passade ju bra att använda nu när det har gått trögt med korttillverkningen.
 
Nu har jag bara kvar ett fåtal kort till dom som Jag själv kan dela ut sedan måste jag försöka göra upp en plan för korttillverkningen 2021 så jag inte hamnar i samma sits igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0