Gevaliareklamen ni vet

När man får oväntat besök...
Det hände oss i går. 
Peter hade satt på en kanna Gevalia, smort in min rygg med Voltaren, satt på sig dartskorna och börjat kasta pil. Jag låg i soffan och lät Voltarenen verka. PANG, vilken jädra smäll, jag fattade verkligen ingenting, katterna och hundarna rusade runt och Peter säger det var en bil. Ut och kolla då säger jag, för jag tänkte att den som kört in i huset kommer ju att smita iväg.
Men dom hade inte en chans att smita:
(null)

Som tur var hade Peter skorna på, för det var glassplitter över hela ingången. Chauffören sitter fast, jag ringer 112 så alla blåljus kommer hit. Peter får loss chauffören som han först trodde var körd, men det var bara bältet som satt så hårt så han inte mådde så bra. Trots att det verkar som dom  passagerarna bak inte var bältade så klarade dom sig bra. Vi vet inte hur skadade dom blev, men det verkade som dom var rätt ok, chockade så klart. Ena killen mådde illa så vi skickade med avfallspåsar som han kunde använda när dom skjutsade honom till lasarettet, ingen behövde åka ambulans in. 

Jag blev lite småskärrad, trots att vi väntat på att detta ska hända, killen eller faktiskt mannen (40-årsåldern) som körde har vi varit i luven på flera gånger, han kör som han har stulit bilen. 
Vägen var torr så han måste ha kört duktigt fort. Det är en 40-väg, men man vill inte ens köra 40, den är smal förbi oss. (null)

(null)
Här ser man att han redan ca 50 m från huset gått upp i vallen, sedan kört där i ca 30 meter utan att ha fått stopp på bilen. Över vägen rakt in i soptunna nr 1 och sedan pang in i husknuten. 

(null)

(null)

Det blev någon förskjutning i huset för dörren eller dörrkarmen blev skev eller något. Dörren kunde stängas och låsas med våld. Så den måste fixas och givetvis husknuten och stuprören.
En ny soptunna skulle dom köra ut till oss. Som tur var så hade vi inte mycket sopor i den, det var som sagt nr 1 och det är den med hushållssopor och matavfall, så skönt att slippa det utspritt på gården. Däremot är det glas utspritt. Ända in på inhägnaden hade det flugit, jag sopade och sopade vid ytterdörren men fick inte bort allt. Men vi tror att försäkringsbolaget fixar sanering, det är ju både glas, batterivätska, glykol mm som hamnade på backen. Vi har fler ingångar som tur är så vi behöver inte gå den vägen med hundarna.

Jag är så otroligt glad att ingen kom till skada, ska inte sticka under stolen med att om den som kör, kör vårdslöst då är det upp till den om den blir skadad/dör men tanken på att han kunde kört på någon, vi går ju där 4-5 ggr varje dag med hundarna. Usch, tankarna snurrar, vad som kunde ha hänt...

Så kör försiktigt där ute, dom få minuterna man tjänar på att köra för fort kan få ett hemskt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0