Idag fyller mina ena brors äldsta dotters man år.

Vi får se hur länge korttillverkningen håller i sig, jag kämpar på för att nå mitt mål att alla mina nära och kära ska få ett födelsedagskort i år. Jag är ju inte snabb när jag scrappar och det rör sig om ca 40 st födelsedagskort och jag räknar inte med att hinna/orka scrappa från april-augusti så det gäller att ligga i nu...

Sist ut i januari:
(null)
Insidan brukar jag vilja göra något med. Stansade ut några fjädrar, dom har lite höns så tänkte att det passade. Stämplade en ram med stämpel från wish - jag som inte skulle köpa något från utlandet, vill gärna gynna dom svenska företagen dom få gånger jag handlar nya grejer, jag köper mycket begagnat, men jag fick ett ryck och köpte lite scrap därifrån. Hälsningen är från Skogstokiga. & och grattis är dies från Rox Stamps julkalender 2018.

(null)
Motorfordon är familjens stora intresse, så det fick bli en sån från Vilda Stamps på årets kort. Innan jag stämplade så gnuggade jag in tre olika grön/blå Distress oxidfärger på papperet och sprayade på lite vatten.
Torrembossade ett majapapper till ett bakgrundspapper med en Happy Birthdayfolder.

(null)
Baksidan tycker jag också om att ge lite omsorg, tycker det blir så himla naket annars.
Jag testade embossingfoldern på ett vanligt vitt papper först, foldern var för smal så behövde kolla om jag kunde överlappa och embossa två ggr bredvid varandra och det funkade. Jag är väldigt antislängasaker, så jag använde en bit av det papperet, färgade in det med en oxid. Sist så premiäranvände jag min personliga stämpel som jag köpt av Malin Ellegaard. Jag hade helt glömt bort att jag beställt den, men när jag gjorde kortet till min kusin och hade stämplat skapat avstämpeln på hans kort så kom jag på att jag hade en Malinstämpel oxå, men kunde inte hitta den. Men jag kom på att jag har en liten låda färdigpackad med lite pyssel som får hänga med när vi åker i väg med husbilen och där i hade den hamnat.

Det här inlägget är skrivet den 21 januari, vecka 4. Jag ligger efter i korttillverkningen 4 kort borde jag göra denna vecka för att komma i fas, sedan 2 kort/vecka fram till vecka 21, då ska alla födelsedagskort plus något påsk- och morsdagskort vara färdiga. Oj, oj, det blir galet svårt eftersom vecka 21 är i slutet på maj, våran absoluta högsäsong på jobbet... ja, ja, det får bli som det blir.

Jo, vi har ju köpt en husbil. I mitten el slutet av augusti fick vi ett ryck och köpte en gammal husbil. Den har krånglat en del, men vi har varit i väg ett par ggr med den. Inga långa resor, vi har ju djuren kvar hemma som vi inte kan ta med, så vi åker och är borta en natt. Min bonusdotter med sambo hjälper oss med alla djur utom hundarna, dom tar vi med. Det var lite för deras skull som vi skaffade "Häxan", så vi kan åka iväg och promenera på nya spännande ställen.
(null)
Tror detta var premiärturen med hundarna. Vi behövde bygga hundburar, så dom fick inte följa med första gången, men då åkte vi bara ett par mil, grillade korv och åkte sedan hem.

Ha en härlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0