Plötsligt händer det...

På torsdagar spelar vi dart på klubben och jag har spelat så himla dåligt ett bra tag, men så igår så fick jag ett ryck och spelade hyfsat bra och riktigt bra, poängmässigt i alla fall. Jag kunde inte gå ut - man måste träffa en dubbel alltså det smala fältet i ytterkant och det var jag inte så bra på. Men hallå... jag gjorde mitt livs första 180 poängare på match, så himla skönt!
(null)

Från en fritidssysselsättning till en annan. Jag gör ju kort till mina nära och kära, min Big Shot använder jag flitigt så skärplattan börjar vara rätt sliten men så såg jag att Rox Stamps sålde självläkande skärplattor så det ville jag testa så häromdagen fick jag hem den och har hunnit testa den tillsammans med magnetplattan och det funkade! Så bra, jag tycker verkligen om magnetplattan, så att diesen ligger still.
(null)
Idag låg småpojkarna och sov i ena vovvens bädd under tiden jag scrappade 
(null)
Men senare på kvällen ville Smirre vara med och scrappa och kolla in lampan, tyvärr fick jag ingen bild på då han undersökte den med tassen
(null)

(null)

Idag åt vi Taco, det är Meny 1:s fredagsrätt, kan man ens bli less på Taco?
Jag fick ju en Crock Pot av bonusdottern och jag ville testa att göra färsen i den så jag brynte färsen, hällde på hemmagjorda kryddblandningen och vatten, satte på hög effekt och lät den gå ca 2,5 timme. Det blev gott, lite djupare smak tycker jag. Vi gör egen kryddblandning för att slippa konstiga tillsatser, vi har blivit lite mer noggranna med det efter vi började med LCHF.
Vi äter inte med bröd, det går ju göra ngt LCHF-bröd men vi tycker det går bra att bara blanda sallad, gurka, paprika, lök, champinjoner, fetaost, riven ost och Creme fraich.
Peter hade en lucka på jobbet idag så han var hem en sväng och då passade han på att skära upp grönsakerna. Perfekt för mig som både var städ- och scrapsugen, då kunde jag göra det, hinna vila och ändå ha färdig maten när han kom hem.

Ryggen har bråkat idag, så det blev en kortare runda med vovvarna, men vi tränade lite rallylydnad och uppletande så dom var hyfsat nöjda ändå.

Usch, kan ni fatta att nu är januari slut, så fort det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0