Så lämpligt kom den

Hakade på en utmaning där man skulle göra ett kort till en man och min "dotters" man fyllde år häromdagen och jag ville göra ett kort till honom så det passade bra. Men i vanlig ordning så har jag tidsbrist, jag vet inte varför men det känns som det är mycket nu. I november brukar jag gå ner i tid på jobbet, vi har lite att göra så jag brukar passa på att ta ut övertidstimmar. Men än så länge så har jag bara tagit ut några minuter då och då. Det får bli skärpning och ordning på torpet.

Här kommer i alla fall kortet.
(null)
Ett kort i blått och brunt med lite silvriga kugghjul. Jag märker att jag oftare och oftare inte gör kort som jag gjorde innan, då gjorde jag alltid med motiv jag färglade. Jag håller på med ett beställningskort och det blir nog inte heller ngt färglagt motiv, där blir det vikningen som blir speciell, men det kortet visar jag en annan dag.

Tre dagar i veckan åker vi till en slalombacke (så länge det inte är slalomföre) och har lite backträning med vovvarna för att framför allt stärka Bobbys rygg. I onsdags när vi skulle hem så stötte vi på en annan hundägare som ropade och frågade om det var Hovawart jag hade. Men det var det ju inte, men vi började prata och hennes Hovawart och våran Valle fick busa lite. Hon bodde i Skåne men det visade sig att hon var från samhället vi bor i och vi bor ju i en gammal järnvägsstation och hennes pappa hade varit stins så hon hade varit jättemycket i stationshuset och hjälpt till med att stoppa post i postfacken. Jag berättade att postfacken finns kvar och att jag har dom som skafferi. Hon frågade om hon fick komma och kolla nästa gång hon kom upp. Tänk vad världen/Sverige är litet.

Nu ska jag vila el sova en stund, sedan ska jag jobba på med 50-års kortet, sedan blir det iväg med hundarna och träna backträning, (fast vi har varit i skogen och tränat lite redan) efter det blir det taco, så gott, men numera äter vi bara det var 5:e fredag. Vi har ett fem veckors rullande matschema så vi ska slippa klura på vad vi ska äta. Idag är sista dagen på meny 1. Meny två skulle ha börjat i morgon men vi har så mycket i frysen så vi ska se om vi kan koncentrera oss på att äta det vi har istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0