Jobb, jobb, tråkigheter, förväntningar och förseningar

Nu börjar jag halka efter med korten, kort som ligger och väntar på att bli färdiga blir inte färdiga så jag får iväg dom i tid.

Nu jobbar jag massor, tur jag kan styra arbetstiderna så jag kan börja tiiiiidig morgon.

Jag börjar med det försenade kortet till brorsans förstfödda som hunnit passera 30, hur det nu gick till...
(null)
Dalahästar är ju aldrig fel och nu när jag är ägare till disen jag letat efter så använder jag den gärna.
Malin rider då och då så tyckte den och färgerna på kortet passade henne.

Tråkigheterna är att Valle som fått sin tumör på benet bortopererad inte blev av med allt, det hade spridit sig, men dom tror att vi ändå kan förlänga hans tid med oss genom att låta stråla honom. 
Så om någon vecka då operationssåret läkt ordentligt ska han strålas 2ggr/vecka i tre veckor.

Förväntningarna... 
redan innan jul så började vi leta efter en tredje hund, men så blev Bobby dålig i ryggen så vi tänkte vänta tills efter hans ryggoperation, men så hände något med hans lungor, vi vet inte om det var cancer eller lunginflammation, han gick inte rädda. 

Jag hittade en som tagit en bernerretrivermixkull förra sommaren så jag hörde av mig och visade vårat intresse om dom skulle få ngn omplacering från den kullen eller ta en liknande kull framöver. Hör och häpna, dom hade precis parat tiken med samma hane och för en vecka hörde dom av sig och meddelade att det finns en valp till oss, så i mitten på maj åker vi och träffar familjen och hundarna, så spännande.

Nä, nu ska jag bruncha med min man innan jag ska iväg och jobba. (Söndag idag, har ställt inlägget så det postas när jag tror Malin fått kortet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0