Äntligen en övernattning



Det har varit svårt att övertala maken att åka iväg och övernatta med husbilen eller Häxan som hon kallas. Senast vi var iväg och övernattade var i Påskas, efter det var vi ut och åkte ett par gånger efter vi köpt valpen Zigge så att han skulle vänja sig. 

I går efter frukost så begav vi oss iväg, stannade och tankade då börjar Zigge gnälla, behöver han rastas? Nä, det är inte långt kvar… han fortsätter att protestera så jag säger att vi får stanna på närmaste plats och rasta honom. Vi stannar och jag går bakåt mot hundburarna… inga koppel på hängarna, frågar om han glömt ta med koppel (det var maken som tog ut hundarna till husbilen), ojdå, det hade han glömt. Äh, det är lugnt vi har långlinor (låååånga koppel) liggande i husbilen. Då ser jag att ingen av hundarna har sele… bara att vända och åka hem.
Zigge låter mer och mer så jag ber maken svänga in på en grusväg, hittar ett halsband som gick att spänna in, på med det och långlina, äntligen fick han kissa.

Hem åkte vi, hämtade selar och koppel sedan var vi på väg igen, tur vi inte hade någon tid att passa. Vi hade tänkt övernatta på Skeda Strand och maken hade tänkt ut vilken plats han ville stå på, den platsen var upptagen så vi hamnade på nästan exakt samma ställe som förra året vi var på den Ställplatsen.

Zigge första övernattning kunde inte gått bättre, inget gnäll över att inte få sova i våran säng. Vi sover uppe i alkoven så det funkar inte. Han vaknade samma tid som han gjort under hela semestern ca 05.38. Ut och kissa sedan in för frukost och sedan ut och bajsa, sedan kan han ligga till ungefär 8. 
(null)
Visar med fårnät, mjukt stängsel så att vi kan sätta upp en hage till killarna att busa runt i.

(null)
Inte så lång men en fin promenadstig i skogen, idag mötte vi en kvinna som gick och kollade i telefonen, hon hade hund i koppel, men den slet sig då hon inte var beredd eftersom hon gick och kollade i mobilen… Zigge höll sig bakom mig så jag kunde schasa bort hunden som tur var.
Det var rätt många med hund på ställplatsen och tyvärr många som inte plockar upp bajset.

(null)

(null)
Inget toppenväder men hundarna tyckte det var helt ok att blöta ner sig i sjön. Zigge blir modigare och modigare. Hemma i hundbassängen går det bra, naturvatten har varit lite läskigt, men pga algblomning har vi ju knappt kunnat vara i sjön.

(null)

(null)
Oavsett om man sover på hotell eller i husbil så är frukosten viktig.
Denna gång testade vi grillens stekhäll till det vi skulle steka, däremot kokade jag kaffe och värmde vatten till disken inne på gasolspisen.

Vi har ju en väldigt gammal husbil, hon är från 1974 så jag försöker inreda med lite retrokänsla.
Har orange, grönt och brunt som färger. Hon var inredd helt i blått, allt blått, när vi köpte henne och det passade inte mig. Så det har blivit lite Traderaköp.
(null)
En jättefin kappa som passade perfekt i stora fönstret.

(null)
Hur snygg är inte den här plåtlampan som vi har över matbordet
(null)
Den här klockan passar perfekt in i husbilen. Tyvärr har vi inte fått till upphängningen så bra än. Först jättebra, så bra att den var svår (läs omöjlig) att ta ner vid batteribyte, sedan köpte vi tesaupphängning men den fäste inte på underlaget i husbilen. Men det ska nog lösa sig.
(null)
En tapetrulle jag köpt men inte använt ännu - jag är inte så snabb med mina projekt. Det är tänkt att den ska få pryda kylskåpet. Nu är jag ju verkligen ingen inredare, men jag tror det blir riktigt bra.
(null)
Plasttrasmattan höll jag på att glömma, den är också jättefin.

Nu ska vi bara få Häxan fixad så hon går igenom ombesiktningen, hon hade, med ålderns rätt, lite anmärkningar. Bakbromsar, rost och någon slang plus att dom inte godkände hastighetsmätaren… men andra med samma lösning har blivit godkända så det måste kollas upp.
Däremot var gasoltesten u.a och det var ju skönt. 

Det vore roligt om hon hinner bli färdig till vi ska ner till Skåne och gratulera Peters mamma, vi kör normalt ner bara över dagen, men vi tycker det vore kul att kunna stanna över natten. 

Ja, just det. Vi har köpt färg och ska måla henne utvändigt, framsidan av alkoven behöver fräschas till, sedan på insteget på passagerarsidan så har mattan lossnat så det ska vi oxå försöka få till.

Jag fotar inte så ofta, men så här ser hon ut
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0