Ett försenat Slimline

Helt chanslös att göra kort till dom som fyller år mitt i sommaren - man kan ju göra långt i förväg men där är inte jag riktigt ännu. Nu under semestern så snabbgjorde jag ett kort som jag skickade med mamma hem som hon får lämna över till sitt yngsta barnbarns barn, Emil 4 år.

Om han tycker om drakar eller inte har jag ingen aning om, men drakar fick det bli, jag tycker dom är supersöta. Köpt dom i en fb-grupp så har ingen aning om märke.
(null)
Slimlinediesen är en Nellie Snellen och drakarna är färglagda med distresser.
Bakgrunden är ett inte allt för lyckat försök med mallar/masker från Lazerdesign och Distress oxide.
(null)

(null)
Kan någon förklara eller ännu hellre visa en filmsnutt hur det är tänkt att använda dessa så vore jag tacksam. Jag får inte till det. I min hjärna så känns det som att om man ska få till det som bilden visar så har jag fel del av masken…

I år blev den en konstig semester för min del. Först var det tänkt att jag skulle jobba V29 (vi har stängt 29-30), men när vi var där så hade vi hunnit så pass att jag behövde inte jobba den veckan. Min man började semestern vecka 30 så jag hade 1 vecka själv och jag sov ganska mycket den veckan. Lördag vecka 29 kom min son, mamma & äldsta bror hit från Norrland och stannade två veckor. Tyvärr så behövde jag hoppa in och jobba då en kollega var sjuk (både veckan innan semestern och veckan efter), men jag åkte och jobbade tidigt så var hemma strax efter 11, men lite tråkigt då jag inte träffar dom så ofta pga avståndet.
Det är lördag vecka 31 när jag skriver inlägget och i morgon åker dom hem och tar med sig kortet och slanten till lille Emil.
Jag och Peter har en vecka kvar och jag hoppas jag slipper åka in och jobba, jag älskar mitt jobb men i år behöver jag semestern. På tisdag ska husbilen besiktad och sedan tänkte vi åka ut en natt eller två. Zigge har aldrig sovit i husbilen så vi får se vad han tycker om det.

Förra året gjorde vi knappt något på semestern pga Corona och i år har vi inte gjort så mycket, men vi var iväg till Engelsons i Falkenberg och skulle handla kläder till min son, men det var så lång kö in så vi åkte och åt på Laxbutiken, så himla gott. Rekommenderar det till alla som tycker om lax i alla former. Efteråt åkte vi förbi Engelsons igen och då var det ingen kö så vi kunde handla. 

På vägen hem blev det en sväng in på Ge-Kås, men bara en snabb runda då våran hundvakt hade en tid att passa. Men vi hann ändå göra av med ett par tusen…

Jag har hunnit få hem lite av det jag beställde från Amazon bla denna fina präglingsdies
(null)
Jag har inte använt den innan, men tror den är jättefin!

Nä, nu är det lunch för Zigge och sedan vila på maten innan vi ska hitta på något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0