Gifta i två år

Ja, det har gått två år sedan min arbetskompis gifte sig med sin sambo sedan 100 år tillbaka.

Jag gick upp i scraprummet för att göra ett födelsedagskort till antingen min farbror eller min "dotter" men inspirationen infann sig inte, däremot blev jag sugen på att göra ett kort till pappersbröllopsjubilarerna.
(null)
Hur söt är inte denna stämpel från Scraplyckan? Scenariot som utspelar sig på kortet skylla ALDRIG hända hemma hos det paret men jag behövde få in papperstemat och då syftar jag på papperstidningen och toalettpappersrullen. Satte även fast lite pappersblommor.
Motivet är målat med Distress ink, stygnen på det enfärgade papperet är från en präglingsdies (vet inte vad det heter, men dessa dies skär inte ut något, den bara präglar). Jag har för ganska länge sedan sett ett set från Gummiapan men den hade utgått och jag har kontaktat dom ett par gånger och frågat om dom inte kan återuppta produktionen, men inget svar. Så när den dök upp på Wish så slog jag till och köpte den fast jag är motståndare till att köpa kopior…
Tagen bakom det papperet är utstansade med en dies från Nellie Snellen.
Diesen som stansat ut mönsterpapperet från Maja Design har jag köpt av en tjej på fb i någon grupp. Köpte både fyrkantiga och runda, tycker dom är så fina!

Jag ser nu att jag borde smutsa ner kanterna på tagen, får fixa det innan jag lämnar över kortet, jag skriver ju inlägget i förväg och sätter det på "timer", haha jag kommer inte på vad det heter.

I morgon börjar jag om att jobba efter 4 veckors semester, eller det blev först två veckor och en dags semester, sedan blev det lite kris på jobbet så jag jobbade tisdag till fredag 5-6 timmar per dag. Sedan har jag haft en vecka till och nu i morgon (läs måndags) så är det dags. Det blir jobb i ca två månader sedan tar jag ledigt ett par veckor så vi kan åka upp till mina hemtrakter.

Ps. När jag nästan var färdig med detta kort så påbörjade jag kortet till min farbror, han fyller inte år förrän nästa vecka så det kommer hinna bli färdigt. 

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0