Hundgodis- sardinpyramider

Optimal Hundglädje har delat ett recept på hundgodis. 
Visst köper vi hundgodis, men jag vill undvika så mkt konstigheter som möjligt så att göra eget hundgodis är bra, då vet man vad som är i.

I denna sort så har jag i:
1 burk sardiner i olja, jag har inte haft i all olja men ska testa det men då ha i lite mer mjöl eller kanske mixade havregryn… mosa sardinerna. Jag tycker jag är noggrann men ändå är det bitar när jag ska smeta ut smeten.
2 st ägg som jag rör ner och sedan
0.75 dl vetemjöl, det får man kanske öka på lite om man tar med all olja. Rör ihop till en smet och smeta ut på en bakmatta/stekmatta i silikon.

Jag har varmluftsugn och satte den på 205* och hade den inne i 15 minuter, då slutade det att bubbla på ytan. Jag ska testa att köra på 200* nästa gång.

1:a gången jag gjordes blev dom alldeles för välgräddade för jag glömde bort dom.
(null)

2:a gången blev jättebra, men jag minns varken grader eller tid…
(null)

Det här är dom jag gjorde nu, 205˚ varmluft i 15 min:
(null)

Och så här ser mattan ut:
(null)
Det blir lagomt stor belöningsbit till dessa grabbar
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0