Min käre farbror fyller år

Min farbror är min äldsta kända släkting jag har kvar i livet.
Idag fyller han 87 år och eftersom vi bor långt från varandra så blir det bara ett kort, hoppas vi kan träffa dom i höst när vi kommer upp. 

Jag hade lite huvudbry med vad jag skulle ha på kortet, men bestämde mig för att göra ett Slim Linekort. Jag hittade ett papper som såg ut som en gammal tidning så det fick bli utsidan.
(null)

Fotboll har varit ett stort intresse och han var målvakt i sin ungdom. Sedan har det varit många sedda fotbollsmatcher på TV. När jag bodde hemma så var det alltid de tre musketörerna (tre ungdomskompisar som såg till att bli grannar for ever, min pappa, farbror Sten och deras kompis Karl-Göran) som såg fotbollen på lördagar, jag minns det som att dom alltid var hemma hos oss, så kanske det inte var men ganska troligt. Vårat hem var ett väldigt öppet hem.
(null)
Grattisdiesen är en superanvändbar dies köpt från Roxstamps, det finns en mindre variant som jag nog måste klicka hem någon gång.
Fotbollsspelaren och bollarna är från Skapat Av’s julkalender.
Kaffebilden är från Maja Designs klippark, tyckte det behövdes lite färg…

Den där diesen jag vill klicka hem ligger i villhöverhögen, men jag har beställt så himla mycket nu, eller det känns inte som det är mycket, men det är dyra grejer. Två adventskalendrar är beställda, Roxstamps och art by Marlene. Jag ville beställa Skapat Av också, gärna både guld & silver men tvingade mig att avstå för jag vill testa Gummiapans och den finns både med dies och gummistämplar och jag har tänkt köpa diesen trots att den kostar 1000kr, men det verkar som det har varit väldigt användbara dies innan så jag ska chansa. Den är inte beställd ännu, det är PayPal och jag minns inte hur det fungerar därför har jag dragit ut på det lite….

När jag skriver är det lördag, men han fyller år på onsdag så inlägget går att se först på onsdag, men idag, lördag, så behövde vi köpa nytt sele till Zigge igen. Ett sele har bara räckt i en månad sedan har han vuxit ur det. Han ökar med ca 1kg i vecka och idag fick han ett nytt snyggt sele och en promenad på ett för honom nytt ställe 
(null)
Våra goa killar, Valle & Zigge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0