Jisses vad jag ligger efter

Ja, inte med att köpa grejer till korttillverkningen men att göra kort.,

Jag har ju jobbat galet mycket och uppe på det så köpte vi ju valp
Vi har ju haft extremt mycket att göra och jättetrångt på jobbet så nu håller vi på att bygga ut, eller egentligen så är det en helt ny byggnad jämte nuvarande fabrik, det gick inte bygga ut befintlig byggnad då det är servitut på ena sidan väg på en sida och bäck på två sidor så det blir en till lika stor fribyggd fabrik på andra sidan servitutet.
(null)
Det kommer bli jättebra att alla avdelningar får mer plats, min avdelning där vi skär till och syr ihop vävarna kommer att vara kvar men vi kommer att få tillbaka plats i sysalen som vi lånat ut till tillverkning av invändiga produkter. Jag jobbar som Teamledare i sysalen på Hestra Markisfabrik, så himla roligt jobb även om det är extremt tufft under högsäsong.

En trött Zigge som precis ska sova sin f.m vila.
(null)
Här har vi Zigge, 14 veckor idag och 11.6 kg. En vad vi kallar Bernerretrivermix, pappa Berner Sennen och mamma Golden Retriver. 
För att vi skulle få ihop att ta hand om en valp så har jag åkt till jobbet tidigt på morgonen, sedan hem så att Peter har kunnat åka till sitt jobb. Hemma en stund sedan åkt till jobbet med Zigge (till arbetskompisarna glädje), efter några timmar hem och lämnat över till husse som har lunch, iväg och jobba sedan hem tills husse slutar och sedan iväg och jobba. Men nu har vi semester och ska träna på att vara hemma lite själv så efter semestern är det tänkt att han ska kunna vara hemma ett par timmar själv (med Valle & katterna). 
Det var för oss inte optimalt att köpa valp mitt under värsta högsäsongen men när den för oss perfekta mixen dyker upp är det bara att hoppa på tåget och det ångrar vi inte för en sekund.

Mixen Berner Sennen och retriver är ju det vi haft senaste 11 åren. Först Bobby, Flat Coated retriver pappa och en Berner Sennen korsning till mamma.
(null)
Bobby köpte vi som omplacering när han var 3 månader. Världens underbaraste hund som vi tyvärr fick ta bort den 8 februari i år.

Sedan hade vi turen att 2018 få köpa Valle, då lite drygt 1 år, pappa Jaktlabrador och mamma Berner Sennen 
(null)
Valle till höger. Han fick ju tyvärr cancer i ett bakben, så under våren blev han opererad och fick gå på strålning. Tyvärr en cancerform som kommer att komma tillbaka så vi får vara glada så länge den håller sig i schack.

Och nu då lilla Zigge som jag kom i kontakt med uppfödaren då jag såg att hon haft denna kombination tidigare och jag skrev att vi var intresserade om någon köpare behöver omplacera, men då hade dom precis parat så det blev en valp istället.

Jaha, och scrapgrejer då…?
Jodå, shoppat en hel del, har nog inte fotat ngt men jag har bl.a köpt nyaste Distressfärgen prize ribbon, en väldigt fin blå färg.

(null)
Den beställde jag och fått hem i både ink, oxide och ink refill, passade då även på att beställa hem fina Reprintpapper med prickar & ränder. 

Sedan har jag köpt lite från ngn fb-sida, beställt från Amazon (lite dies, en slow eater matskål till Zigge, en silikonmatta som blir bra när man lagar eget hundgodis mm, Scrapbruket (ville testa dom nya rundade distressduttarna och köpte nyaste Majapapperna), sedan blev jag så glad när jag såg att butik elva hade Card-io stämplar som jag länge suktat efter trots att jag inte gör så mkt påskkort…
(null)

Usch, jag kom på att jag köpt ännu mer grejer… fler pappersblock, dies, jag har beställt två adventskalendrar, ngt papper som funkade bra att blenda på, stenciler mm mm…

Hoppas jag kan få gjort lite kort nu oxå…

Om ngn av er kan hjälpa mig och berätta hur jag ska få till det med dessa masker (se nedan) vore jag tacksam.
(null)

(null)
Jag köpte moln också och det funkar men hur ska jag tänka med dessa???

Nä, nu ska jag lägga ifrån mig plattan, igår kom våra sommargäster så jag ska försöka att inte lägga min tid på internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0