Zigge

Vi ska bli med valp. Efter ungefär 10 års spanande så har vi äntligen hittat vår nya familjemedlem.
När vi hade haft vår högt älskade Bobby ett tag så kände jag att det här är min typ av hund, eftersom han var blandras så har det inte varit lätt att hitta en liknande. Men jag har hållit koll på Blocket sedan dess, absolut inte dagligen... jo, periodvis men inte konstant. 
(null)


Gick för många år sedan med i en blandrasgrupp på facebook och hittade många hundar som liknade Bobby till utseendet men det var inte riktigt dom rätta raserna, tills jag såg Valle. Jag skrev till Valles ägare och bad henne säga till om uppfödaren skulle ha fler kullar så var vi intresserade men tyvärr hade uppfödarn gått bort i cancer. Så småningom blev Valle till salu och vi fick äran att köpa honom.
(null)


I höstas kände vi att vi ville börja kika på en till hund, men hittade ingen och sedan blev Bobby dålig och då ville vi vänta tills han blev bättre men så hände det som inte fick hända, Bobby, vår älskade älskling fick somna in

Jag började åter leta hund, inte för att ersätta, vi hade ju ändå tänkt skaffa en till. Jag hittade en som tagit rätt kombination 2020 så jag skrev och sa att vi var intresserade om någon av valparna var i behov av omplacering eller om dom skulle ta en liknande kombination i framtiden.
Fick till svar att dom precis hade parat tiken, veckorna gick och jag hörde inget men så kanske en vecka efter att valparna fötts så får jag ett Mail att allt gått bra och att det fanns en valp till oss.
I mitten av maj åkte vi och hälsade på familjen och valparna, vi blev godkända och veckan därpå fick vi veta att Zigge var våran om vi ville det, vi skyndade oss att bekräfta att vi ville köpa honom och vi betalade tingningsavgiften.
(null)

(null)

(null)

Nu är det mindre än två veckor kvar tills vi ska hämta honom. Det ska bli så spännande, jag räknade ut att ungefär 1972 så var sista gången jag/vi hade endast 1 valp. Det var när vi (min mamma och pappa) köpte en Newfoundland vid namn Junice, som fick namnet Frida. Efter det har vi köpt två valpar eller tagit omplaceringar, men nu är det alltså dags för 1 valp som vi bestämt ska heta Zigge.
Han är, som våra andra, en bernerretrivermix, mamma goldenretrivern Ellie & pappa Bamse som är en Berner sennen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0