I tid…

I tid var det länge sedan jag var känns det som men det här kortet snabbgjorde jag i måndags då jag var ledig. En FB-grupp jag är med i hade som utmaning att man skulle ha med antingen en döskalle eller pumpa. Nu när jag skriver inlägget så vet jag inte om jag ska vara med i utmaningen, tyckte kortet blev lite så där… klantade mig när jag målade motivet.

(null)
Motivet är en äldre hÄngel, texterna är från Jane design. Det är inte så ofta jag gör halloweenkort, vi själva "firar" inte det, men Oliver fyller år i dessa tider och nu hittade jag inget annat bra motiv så då fick det bli ett halloweeninspirerat kort. Pumpapapperet hittade jag i mappvagnen med 12" papper, numera köper jag nästan bara 6"- block så dom stora papperna glömmer jag ofta bort…

Eftersom jag klantade mig och började måla masken/mössan innan ansiktet torkat så flöt det ut, men jag är inte den som gör om gör rätt så jag låtsas som han är smutsig så jag smutsade ner kinder och händer oxå.

Jag målade med Distress ink refill, men inte med den nya lila, den har jag inte hunnit beställa, måste fixa det. 
Har även bestämt att jag ska sluta köpa hÄnglars kit - Ren Lycka. Kommer köpa mer lösa stämplar från dom. Det är inte så att jag inte varit nöjd med kiten, men jag hade inte köpt alla stämplar om inte kiten funnits så jag ska välja vilka jag ska köpa framöver.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0