Jämna år i mitt Team

Jag är teamledare på min avdelning på jobbet, sysalen, fast vi skär till väven också.
Idag fyller en i teamet 60 år, så ett kort från mig blir det. Hon kommer även att få en present som är från nästan alla arbetskamrater (det är några som inte vill vara med på presenter) plus att hon får något från jobbet.

Hon har inte jobbar så länge och vi har sällan rast samtidigt så jag känner henne inte så väl, men  hon brukar ha en lila scarf och hon är sömmerska så därför blev det lila och en Magnolia som syr. Nu broderar ju inte vi på jobbet, men det var det närmaste jag hade i sömnadsväg. Trådarna bakom Tilda är dom trådar hon syr med, jag var förbi och lånade med mig lite tråd från hennes sopkorg.
(null)
Majapapper, Magnoliastämpel, bladdies från Gummiapan och grattisdiesen har jag redan glömt vart den kommer ifrån… sorry! Men vill man veta så kollar jag upp det, är bara för lat nu. Ja, det är ju sifferdies oxå, men dom minns jag inte vart dom är ifrån och dom satt på ett magnetisk utan hänvisning till tillverkare.

Idag är det onsdag, jag och valpen Zigge ska snart iväg på en ny valpkurs, denna gång på klubben.

I morgon (läs idag) åker husse med Zigge på en annan valpkurs, jag brukar åka med Zigge men vi ska iväg med jobbet och ha trevligt i kväll så då får husse rycka in.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0