Nästan alla färdiga

Idag är det söndag och i morgon går dom sista julkorten med posten. Hinner jag göra ett par till så är det till kompisarnas barn som ska fira jul här i närheten så då lämnar vi korten i deras postlåda.

Vickan får detta kort
(null)
Usch vad tråkigt när man stressar fram kort bara för att. Men jag ville så gärna skicka ett kort till en f.d arbetskamrat. Kortet var inte gjort till någon speciell och jag skulle lagt ner lite mer tid på det, men jag ska lägga manken till nästa år. Nu har jag förutsättningar för att hinna och orka med att göra kort. 

Maria med familj får detta kort. 
(null)Kortet gjorde jag till en utmaning för man skulle ha med guld och/eller silver. Jag gjorde ett jul- och ett födelsedagskort. 

Kort till Kalle & Marina
(null)
Det här kortet gjorde jag egentligen till min yngsta brorsdotter, men när jag insåg att jag inte kommer att hinna göra alla kort jag hade tänkt så reducerade jag bort dom vi kommer att träffa på julafton (förutom mamma då, hon måste ju ändå få ett kort). Så då valde jag att våra närmsta kompisar ska få det istället.

Sofia får detta
(null)
Ett kort dom inte alls blev så bra dom jag tänkt, men det blev i alla fall en julhälsning till dom. Skulle ha dekorerat upp kortet mycket mer, men min hjärna är lite stressad. 

Jag är ingen person dom stressar upp mig då där jättelätt, men jag tror det blivit lite för mycket i år.
*ett chockbesked kändes det som när vi blev uppsagda från huset vi hyrde
*att säga upp sig från ett jobb man verkligen älskar
*det var psykiskt jobbigt att göra sig av med en massa grejer man ville behålla men inte kunde
*söka jobb
*flytta in i huset och upptäcka en vattenskada i badrummet
*börja på nytt jobb
*ha varit utan dusch sedan maj och toan under renovering sedan i november, dessutom med en massa oklarheter och beslut jag inte känt mig redo för
*helt plötsligt ska vi engagera oss i presenter, kalas, julklappar och julfirande
Det känns som hjärnan brinner, jag har börjat slarva med maten så jag har fått mer värk i kroppen.
Men jag vill göra kort, men samtidigt är det inte roligt när man känner att man inte har gjort sitt bästa.

Jag hoppas, hoppas att rörmokaren kommer och gör färdigt inom närmsta dagarna. Just nu känns det så svårt att ha någon ordning i huset. Det står badrumsgrejer lite överallt. Precis nu, så ringde dom, dom kommer i morgon och gör klart badrummet. Så sedan är det lite el och snickerier kvar som ska fixas, sedan är vi i hamn. Gud så skönt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0