Too late

I år blev jag för sent ute med julkorten trots bästa förutsättningarna på år o dar, så dom knappt 30 familjerna/personerna jag vill göra kort till kommer jag inte att hinna med. Jag är färdig med ca 1/3 så jag kommer att prioritera dom jag inte kommer att träffa på julafton.

Dom här korten är färdiga och postades den 15 december och inlägget är skrivet den 14/12.

Kort till mitt förra jobb - som jag saknar det, men pga flytten så blev jag tvungen att byta jobb.
(null)
Torrembossade ett papper som jag stansade ut en cirkel ur (cirkeln hamnade på insidan tillsammans med en utstansad jultext).
Tog ett annat papper och inkade in natthimmelen med black soot och chipped saphire, sprinklade över lite typ embossingpuler. Stansade ut stjärnan, hjortdjuret och granarna och färglade och embossade dom. Stansade även ut marken. 

Till Kenna
(null)
Norrsken ville jag ha med på kortet till en kompis från Småland som tillsammans med sambo bestämde sig kort efter oss att flytta norrut. Han har redan fått se norrsken så därav valet att testa att göra det, inte så bra gjort men jag hoppas han förstår. Vet du om ngn bra turtioal på norrsken så tjoa gärna till!


Till Carmen o Cony (null)
En stämpel från Panduro, tycker den är så fin! I år blev inte många kort anpassade till mottagaren, för ovanlighetens skull så gjorde jag några utan tanke på vem som skulle få kortet.
 
Till moster
(null)
Den spillbiten har jag sparat länge och när jag skulle göra kortet till moster så tyckte jag att papperet passade så bra. 

Kort till Anna
(null) 
Anna tycker om stilrent men ändå vintage och jag bestämde inte vem som skulle få kortet när jag gjorde det. Jag använder sällan klippark, men nu blev jag sugen på det och hittade en jättefin bild.

Till min kära kusin Örjan
(null)
Jag som köpt så många Pandurostämplar i början av karriären hade missat denna, men som tur var så fick jag tag på den privat. Behövde göra några kort snabbt, så det fick bli några lite enklare kort i år, men jag tycker ändå dom blev bra…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0