Snart så…

Nu är det inte länge kvar tills vi flyttar ca 115 mil norrut. 3 maj går flyttlasset. Dagens födelsedagsbarn är en barndomskompis som jag kommer att bo 1,4 km ifrån istället för en herrans massa mil.
Hon har några högt älskade får så jag tyckte stämpeln från hÄnglar & wings passade bra.
(null)
Jag har börjat packa undan scrapsakerna, kan tyckas vara lite väl tidigt men med tanke på att min övertid kan dra igång när som helst så vill jag ha det mesta packat.
Jag har inte hunnit göra en massa kort i förväg och typ alla fyller ju år nu på våren, får se hur många kort jag får gjort innan allt är nerpackat.

(null)
Vi ska flytta från över 200 kvadratmeter med 7 rum, flera hallar, stor vind, uthus och ladugård till knappt 80 kvadratmeter och pyttelitet förråd. Men vi kommer nära dom flesta av våra nära och kära, supernära sjön och inte en järnväg då långt ögat kan nå och ingen väg som passerar huset.
Däremot kommer vi ännu längre ifrån Peters mamma med sambo, Peters dotter och vår svärson och våra goa kompisar Pär och Maria med kids. Mina härliga och mindre härliga arbetskompisar kommer jag att sakna ihjäl mig efter för att inte tala om mitt älskade jobb dom typ har betytt extremt mycket för mig.
Kan jag hitta ett jobb som jag trivs hälften så bra på som detta så kommer jag vara supernöjd. Jag har fått erbjudande att springvicka på förskola om jag inte får ngt annat så arbetslös lär jag inte bli!

Det här blir spännande, det känns faktiskt mer spännande än vad jag minns att det var att flytta ner hit…

Hundarna trivs där uppe, dom kommer inte få lika stor inhägnad på gården som nu men det kommer bli då bra, spännande att se vad katterna tycker. Dom kommer inte uppskatta resan upp, dom kommer få åka husbil och sitta i hundarnas burar, då ryms deras toaletter oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0