Min kusin fyller år idag

Jag har bara regelbunden kontakt med en av mina kusiner och han fyller år idag. Ett kort är skickat till honom.

Jag är med i en grupp på fb där vi får ett nytt testa varje vecka och vecka 1 var det blommor. Jag tänkte först göra ett "vanligt" kort och sätta på en massa köpeblommor men hittade inget jag blev sugen på att göra. 
(null)
Det slutade med att jag hittade en lite större blomstämpel som jag stämplade upp, färglade och klippte ut. Blev sugen på att göra en egen bakgrund så använde oxidedynorna med vatten på ett teflonunderlägg, plockade upp färgen med papperet. Ska se om jag får tag på ett papper som funkar ännu bättre till mixed media. Sedan använde jag lite olika stenciler. Stämplade och embossade grattis. Skuggstämplade den andra texten och avslutade med att rita linjer runt kanten, det ojämna fick jag inspiration till när jag följde Jessinks kalenderöppning.

Ska ju försöka använda mer av mina grejer och jag vill ju gärna dekorera insidorna för jag tycker det blir så naket utan. Så här blev insidan denna gång.
(null)
Ett litet visdoms/tankeord. Använde stenciler som var i adventskalendern från Art by Marlene.
Till sist grattishälsning från oss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0