Ett kort till Wilmer

Idag är det Wilmers födelsedag!
Han och hans familj är en av dom familjer vi saknar som mest efter flytten, vi umgicks inte så ofta men när vi väl gjorde det var det alltid så himla trevligt!

Kortet är ett vad jag kallar tvillingkort. När jag gör kort och gör två liknande kort. I detta fall gjorde jag två likadana kort, ett till ett syskonbarnbarn och detta till Wilmer. Samma stämpel, samma färger, samma layout, men gjorde bakgrunden i olika färger. När man har dåligt med tid och/eller dåligt med inspiration så är det tacksamt att få två kort gjorda samtidigt, går så mycket snabbare.
(null)
Torrembossade bakgrunden och färgade in den med Faded Jeans, målande Pandurokillen med distress Ink, ritade, torrembossade, färgade in och klippte ut siffrorna. Satte några tunna 3D kuddar under och sddan var kortet eller korten färdiga. Jag har tidigare köpt jättebra 3D kuddar på Biltema, men dom verkar ha slutat med dom så jag köpte dom jag hittade (på Biltema) men dom är supertunna så dom ger inte den effekt jag vill ha, varför slutar dom alltid med braiga grejer? Saxen ni vet, den som är så bra att klippa tejp med, den slutade dom oxå med, störande…

Nä, nu ska jag börja med maten så den är klar när Peter kommer hem. Den ska bara stekas upp, det är en fläskpannkaka (LCHF) som han gjorde i söndags. Så ha det bra alla där ute, var rädda om er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0