”Svärsonen” gratuleras

Idag fyller min "dotters" man år, varför jag gör " är för att hon har utsett mig till sin Svenska mamma.

Vi har ju flyttat från Småland och hem till Norrland/Västerbotten, ja, jag alltså. Peter är ju Skåning så han har ju inte direkt flyttat "hem". Men nu firar vikt inte våra nära och kära "där nere" på plats utan nu blir det ju bara med kort och swish eller lotter. Han som fyller år nu är musikalisk och tycker mycket om sin bil så det fick bilen bil som stämpelmotiv och notpapper som mönsterpapper och ett torrembossat bakgrundspapper med happy birthday text.

(null)
Jag har gjort ett liknande kort förut, jag tänkte att jag får ta till gamla kort jag gjort och lifta dom när inspirationen tryter. 
Det här kortet gjorde jag på ena studiecirkelomgången, jag har inte gjort så mycket under själva studiecirkeln då jag gärna hjälper dom andra som är nybörjare. Dom är väldigt kreativa men dom behöver hjälp med hur man kan använda olika medier, maskiner osv men här om gången så hann jag med att göra detta kort.

Nu när jag skriver detta (1 november) så är jag inne på min sista lediga dag innan jag ska ut och jobba en 7-dagars, denna omgång jobbar jag två 8-timmars förmiddag, tre 12-timmars natt och avslutar med två 8-timmars natt sedan blir det 5 eller 4 dagars ledighet beroende om man räknar dagen man går av sista nattskiftet, jag brukar tänka 5 dagar ledigt även om man jobbat natt och sover bort några timmar på första lediga dagen. Än så länge älskar jag att jobba den typen av skift vi jobbar, jag är hemma jättemycket med hundarna så vi behöver bara hjälp med att rasta hundarna 5ggr på 5 veckor. Nu ska jag byta om och gå ut med hundarna tillsammans med Robin (min son) och envar hänger ena brorsan med ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0