”Barnbarnet” 18 år

Vårat vietnamesiska barnbarn, Anna, fyllde 18 år häromdagen. Men jag kom liksom inte igång med korttillverkningen så kortet blev lite sent. Vi flyttade från Småland upp till Västerbotten i maj så nu bor vi nästan 120 mil från henne. Innan vi flyttade fick hon en present av oss och nu blir det ett kort och en slant vis Swish.

Jag tänkte fel när jag monterade ihop kortet, jag hade tänkt att 18 skulle synas först när kortet öppnades men nu blev det tvärt om…

(null)
Jag ville göra ett peek-a-boo kort där 18 kom fram när hon öppnade kortet. Men en tankevurpa gjorde att det kommer att synas direkt. Hjärtat är en Magnoliastämpel, 18 är utstansat i ett lila och ett rutigt papper för att få lite höjd och lite skugga. Stansade ut två blommor och inkade in dom med distresser. Stansade även ut en Spellbinder i lila, stämplade och embossade några swirls. I en adventskalender från Art by Marlene fick man i några luckor, såna chipboard med text på och eftersom Anna är kreativ och konstnärlig så tyckte jag denna passade så bra.
(null) 
Eftersom kortet kommer fram efter födelsedagen så använde jag en text från Vilda Stamps. Grattistexten är från JessInk och det utstansade mormor & morfar är från Rox Stamps.
Usch, blev inte mycket nöjd med kortet, tyckte det blev lite "fattigt", men nu ligger det i ett kuvert på väg söderut.

Jag har startat en studiecirkel i korttillverkning/scrapbooking. I byn jag bor i har vi en Byastuga och för att vi ska ha råd att ha kvar den krävs det att vi har ett visst antal aktiviteter för att få bidrag, så vi drog igång lite olika aktiviteter så som detta, dart, hund, hockeykvällar och lite annat.

Men jag är ju långsam på att komma igång med att göra kort, helst nu när jag är så ringrostig så för mig har det inte blivit något kort ännu, jag hjälper dom andra, dom är ju helt nya på detta så det är jätteroligt att visa olika tekniker.

Jag har ju så lyxigt schema på mitt nya jobb.
Nu är jag mitt i en 7-dagars ledighet, helt fantastiskt att jobba heltid och ändå få ha långledigt. Visst, vi har tuffa pass - men jag är ju van att jobba mycket så för mig är det inte några konstigheter.

Jag har ju glömt berätta att vi var hundvakt åt brorsans hund i en vecka, det gick bra men det var jobbigt för hon är inte så matglad längre, hon passade på att fylla 13 år när hon var här. 
(null)
Kalas för Tuva. Zigge, Tuva & Valle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0