Pers dag idag

Idag fyller Per år. Per & Maria är kompisar från våran tid i Småland och dom saknar vi verkligen. Vi umgicks inte så ofta, vi hade mycket i våra liv på varsitt håll, men när vi väl träffades hade vi riktigt trevligt!

Kortet och detta inlägg gjorde jag den sista februari, det är ju så smidigt att kunna ställa in vilket datum och tid man vill att det ska publiceras. 
Vi har ju en studiecirkel i korttillverkning isamarbete med Medborgarskolan och idag blev det en specialvikning som jag såg att Majsans Art gjorde i en live hon sände. Explosion card.

(null)
Mönsterpapper som kan vara köpt på Lidl eller Ge-Kås…, killen har jag köpte någon fb-grupp och ovalerna tror jag är dies från Gummiapan.
(null)
Textstämpeln är från hÄnglar & Wings och grattis vet jag inte märket på.

Måtten på delarna:
Basen 8,5"x5,5" bigas på 4 1/4 (på långsidan) med avigsida upp, vänd o vik ihop.
Vikmekanismen: 5,5"x5,5" bigas på 2 3/4, vrid och biga på samma mått, biga diagonalen med rätan upp. Vik alla bigningar och vik så att diagonalen ploppar upp/in.
Fotomattor: 4"x 5 1/4" (3-4st). 2.5"x2.5" (4 st varav 2 delas på diagonalen)
Mönsterpapper: 3 3/4" x5" (3-4st), 2 1/4"x2 1/4" (2 st som delas på diagonalen)
Skrivpapper : 2 1/4"x2 1/4" (2 st)

Riktigt roligt kort att göra. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0