Adventskalendrar 1 december

Idag får man börja öppna adventskalendrarna, jag skulle bara köpa 1 i år och valet föll på Gummiapan. Roxstamps var min första adventskalender och den har jag haft varje år fram till i år. Jag har varit jättenöjd med den men i år bestämde jag mig för att bara köpa 1. Dels har jag blivit med hus och huset behöver byta tak, tilläggsisoleras och bytas panel, ev fixa igång öppna spisen, tvättstugan måste renoveras då mattan spruckit osv. Men en ytterligare anledning är att jag skapar inte så mycket och jag har sjukt mycket grejer.

Hur som haver så sitter jag nu här med tre kalendrar, Gummiapan som bestämt, Art by Marlene som kom ut med en med bara stenciler och jag älskar hennes stil så jag var bara tvungen att testa ca 20:-/stencil är väl rätt ok… och sedan går Roxstamps ut med att dom har kvar några kalendrar, jag läser det på rasten på jobbet, tänker att finns den kvar när jag kommer hem strax efter midnatt då köper jag. Den finns kvar, jag gör allt för att inte köpa, jag ger det till på morgonen, men då var den slut! Men då skriver hon att hon har kvar ytterligare någon men vips var dom bokade och fler i kön men då skriver en tjej till mig, hon har råkat dubbelbeställa så jag får köpa en av henne. Så nu sitter jag här med tre kalendrar!

I dagens luckor hittade jag detta:
(null)
Art by Marlene: plåtburk som stencilerna ligger i.
Roxstamps: FIKA?
Gummiapan: två runda små hus.
Jag hade önskat att jag var snabb på att skapa så jag kunde få ihop ett kort varje dag med det jag fått, men det kommer ju inte att hända. 
Men nu ska jag gå och se om jag kan få ihop årets sista julkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0