Grattis Mamma

Min älskade mamma fyller 86 år idag!
I år har jag varit dålig på att göra kort så på TV -bänken har hennes födelsedagskort och julkort från 2022 stått kvar hela tiden, inget påskkort och inget morsdagskort blev det i år så hon kunde byta ut korten. Eftersom hon fyller år så nära jul blir det lätt att det blir vintrigt kort även till födelsedagen men i år blev det ett höstkort. 
Mamma har tre stora intressen, trädgården, TV-sport (Skellefteå AIK, snooker, curling mm) och handarbete. Hon har broderat oändligt med tavlor, virkat dukar, gardiner, filtar och överkast, hade varit roligt att veta hur många… och nu när synen inte är den bästa så stickar hon sockar i parti och minut. Hon gör till alla oss barn, barnbarn till lotterier och klädinsamlingar. Och det blev intresset stickning som jag plockade upp i årets födelsedagskort.
(null)
En hÄngla, Majapapper och lite ekollon och eklöv använde jag (från Gummiapan tror jag, kan lätt kolla upp det om ngn vill veta). Den utrivna sidan är en punch och Grattis är en die och det är ju även ovalen jag stämplade på. Rönnkvistarna som jag stämplat, stämplade jag även på insidan av kortet och slarvmålade.

Jag har kommit in i en period där jag vill testa nya, för mig, stilar och tekniker. Att använda ett helt bakgrundspapper hör inte till vanligheterna, men det här kortet blev ändå ungefär som jag brukar. Jag tycker korten för jag får stämpla, färglägga och pyssla på lite är dom roligaste och blir dom finaste korten, men så ser man alla fina CAS, mixed media, bara utstansat osv, då blir man sugen att testa. Årets julkort blir en väldig blandad skara av olika tekniker. Det blir förre kort än jag brukar men jag tänkte börja blogga dom, ett kort om dagen med start den 1/12.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0