Julkortsföljetång del 2

Nu har jag inte delat ut fler kort men tror ingen som får kort av mig kikar in här.
Det här kortet kommer att hamna i Blekinge.
Jag har ett tag tyckt att mixed media ser roligt ut, men samtidigt lite skrämmande. Eller det beror ju på hur man gör, men dom jag tittat på (oftast från live av Cili in papers DT’s), dom har ingen riktig plan, dom kladdar, kletar, klistrar dit något rivet mm och det är lite skrämmande men det blir jättebra. Jag fick ett ryck för ett tag sedan och köpte på mig några olika grejer till det. Det var spatlar, några små burkar o flaskor med olika medium och jag hittade några tuber med acrylfärg så ja gjorde ett testkort.
(null)
Nu är det ett tag sedan jag gjorde detta, så jag minns inte riktigt vad jag använt.  Men dom gamla oanvända akrylfärgerna använde jag och det ser ut som jag använt distresser oxå. En stencil till ränderna som jag distressat och sedan kladdade jag på ngt medium på stencilen men det syns inte på fotot. Bitarna med text som jag rivit ut är från en typ av omslagspapper. Björkstammarna är Magnolia och jag vet egentligen inte hur dom är tänkta att användas för dom blev inte utstansade upp- och nertill… Renen är en favoritdies från Spellbinders och god jul är från Roxstamps. 

Efter jag gjort detta kort har jag beställt mer akrylfärger och på Black Friday så beställde jag ett tjockare medium som ska bygga bättre, allt till mixed medium är så dyrt och när jag inte vet om det är något för mig så känns det dumt att lägga en massa pengar på det. Men nu har jag lite att leka med så jag ser om det är något jag vill hålla på med. Jag kommer nog fortfarande bara att hålla på med korttillverkning men kul att testa lite olika tekniker och stilar.

Och jag som tänkte blogga varje dag om adventskalendrarna, redan dag 2 föll det.
Men idag har vi varit på julfest i byastugan och sedan blev det att titta på hockey hos mamma. Jag började dagen med att pilla med ett kort som ska uppåt landet. Det var ju så roligt, några månader efter vi flyttade upp så flyttade en kompis från Småland (där vi bodde) upp till Norrbotten med sin sambo. Det är deras kort jag håller på med. Men i morgon bitti ska jag blogga lucka 2 och förbereda för lucka 3 så jag kan blogga den på kvällen. 
På eftermiddagen i morgon har vi släktkalas, vi har det 2 ggr/ år. På våren är det kalas för dom som fyller år januari-juli och på hösten/vintern för oss som fyller år augusti-december, lite ojämnt fördelat av 19, snart 30 st är vi bara 4 som fyller på andra halvan, vi är egentligen 5, men av ngn anledning så har julibarnet firats med vårfirarna…
Men i morgon blir det hamburgerbuffe med hemmagjorda burgare, köpt bröd, tillbehör och friterade pommes. Jag fick ju mitt växthus i början på sommaren, Oliver fick sin dator när han fyllde år så det blir bara min äldsta bror och mor dom kommer att få paket i morgon. Efter maten blir det fika, key lime paj vet jag att min son bakat och sedan har jag inte koll på vad brorsans dotter fixar för fika.

Nä nu ska jag posta detta, kolla på en som öppnar och tillverkar ett kort från Gummiapans kalender och sedan hoppas jag på en god natts sömn - något jag inte är bortskämd med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0