Blir sen hela tiden

Idag fyller brorsans ena svärson år och jag är sen som vanligt. Kortet till honom tillverkades idag på Studiecirkeln vi startade upp idag.
Igår fyllde brorsans yngsta barnbarn 1 år, det har inte blivit ngt kort till honom, men längre fram i vår kommer vi att ha storkalas för alla i släkten som fyller år på första halvan av året så han får sitt kort då tänker jag…

Denna Studiecirkelomgång är vi mer strukturerade, så gång 1 skulle vi fördjupa oss i embossingens värld. Jag valde att använda 9 olika embossingfoldrar och sedan heatembossade jag texten på framsidan. Jag hade kunnat gå all in och embossad på insidan oxå, men jag kände att det fick räcka med framsidan.

(null)
Min kniv på skärmaskinen börjar bli slö, men jag tyckte det blev bra med lite fransiga kanter som jag inkade in.

Jag tycker ju mest om att göra kort med stämplat och färglagt motiv, så det är roligt att testa på att göra annorlunda kort. Nästa cirkelträff ska vi göra en annorlunda vikning, var och en letar reda på en vikning man vill testa på så nu ska jag se om jag hittar någon jag inte gjort innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0