Grattis Lowa

Idag fyller Lowa 12 år. Det brukar oftast bli något hästigt kort till henne men i år blev det ett helt annat kort. Är med i en månadsutmaning och i januari är det silver och vitt som gäller. Jag la till liiite rosa, det var tillåtet att ha lite av någon mer färg.

(null)
Torrembossade ett silverpapper med en Happy Birthday text, stämplade upp en hÄngla, ett hÄnglahjärta och siffror, allt från adventskalendern. Embossade hjärtat och siffrorna med silvrigt embossingpulver.
Blommor i vitt och silver satte jag ihop med en rosa blombrad.

Scrapåret har inte börjat så bra. Vecka 1 hade jag planerat in att göra två kort, det blev inget. Lowas kort gjorde jag i början på vecka två, men det innebär att jag har 3 till kort denna vecka, får se om jag hinner med något av dom, ska ju hinna jobba också…

Jag förvaltar min lediga tid så där… jag är inte supereffektiv, jag brukar baka lite lchf-bröd, fixa undan några Flylady-uppdrag, hundarna ska motioneras och tränas, jag vill hinna umgås med mamma, vila och när Peter är hemma så är det kul att hitta på något mer. 
Helgen har varit toppen, vi har varit ut med skotern med kompisarna, en av gångerna så ringde det och vi fick lov att vända om. Ett rådjur som var utmattat hade synts till så tanken var att få tag i det och fodra upp det. Det visade sig att ena bakbenet var illa brutet så det blev avlivning istället för att rädda den, mycket tråkigt slut på den dagen.
Dagen efter åkte vi ut igen på en lite längre tur.
(null)


När jag skriver det här är det tisdagkväll, vecka 2. Jag läste i morse att Patrick Grimlund gått bort, det är så sorgligt att livet kan ta slut bara så där. Tänker på familjen som blir lämnade kvar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0