60 år…

Min "lillebror", är äldre än mig men han kallas Lillen och han är den yngre av mina storebröder så det har blivit lillebror när jag ska ha förklarat vilken av bröderna jag menat.

Hursomhelst så fyller han 60 år idag och ska firas av släkten. Vi är inte med på en gemensam 60-årspresent då vi i julas la pengar till en dyrare maskin till hans verkstad och den skulle vi lägga till även i födelsedagspresent så när han får kortet så plingar det till i hans telefon och en Swish kommer från oss och Robin.

Lillen är snickare till yrket, på fritiden så har han tillbringat många timmar i sin träverkstad med finsnickerier, förra året byggde han ett garage/bilverkstad och mitt gamla stall inredde han till en metallverkstad för att kunna tillverka delar till en gammal veteranbil han håller på att renovera. Han är verkligen en allkonstnär.
Kortet fick bli lite träning metallaktigt
(null)
Plankorna är gjorda med en dies från Gummiapan julkalender 2022, dom är embossade med en folder från Timpan och målade med distress ink. Grattistexten är från Roxstamps, jag har nyss köpt denna som är lite mindre än den förra. Tycker dom är så användbara! Grattis körde jag först genom en embossingfolder som ser ut som metallbitar men det blev inte den effekt jag ville ha så jag embossade den med metal gun pulver. Gjorde samma sak med siffrorna.

På insidan använde jag en annan ny dies
(null)
Lite mindre ung som var med i årets första dieskit från Roxstamps.
Här kommer en Swish är oxå därifrån och bakgrundstexten/kollaget är från HÄnglar o wings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0