Ett kort till faster

Idag fyller min faster 88 år, halvåret innan vi flyttade upp så bodde dom på samma "gård" som vi bor på men nu bor hon i stan, min farbror gick bort i våras. Faster är en ingift faster, jag har en "riktig" faster också men henne har jag inte någon kontakt med.

(null)
Den här kolibrin från Gummiapan tycker jag är så fin, det rivna mönsterpapperet är ett Majapapper som är utstansat med en die från årets adventskalender från Gummiapan. Grattiskram är också utstansat ur ett majapapper och den dien är från årets Roxstamps kalender.
Skvätte på lite mica stain, har köpt på mig ett flertal av dessa säsongsfärger men är inte så bra på att använda dom.

I somras så bad vi min faster ta oss på en guidad tur i hennes barndomsby. Jag sommarjobbade som jordgubbsplockare i den byn när jag var ung och då bodde jag och några andra i bagarstugan som står på hennes barndomsgård.
(null)
Dom som äger hennes barndomshem nu är hennes ena brorsdotter. Dom håller på att renovera upp huset och dom tar fram det gamla i huset, dom hittade bland annat väggmålningar.
(null)
Här har vi mamma till vänster och faster Marina till höger. Dom står utanför huset på Kläppen. Det huset hörde till hemmanet.
(null)

(null)
Här är bagarstugan som jag bodde i under jordgubbssäsongerna, nya ägarna är så fantastiskt duktiga på att renovera.
(null)
Tycker den här bilden är så härlig på dessa två, dom ser så målmedvetna ut när dom är på väg hem till oss med sina rullatorer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0