Jag fick en bil…

En dag lite efter alla hjärtans dag så har vi lämnat in ena bilen på verkstan och den blir inte färdig som utlovad. Jag fråga min man om jag ska hämta honom men han hade skjuts hem. När han kommer hem så håller jag på med maten och han kommer in i köket och säger att "jag hade ju tänkt ge dig mer än choklad och blommor på alla hjärtans dag" och så börjar han rota i jackfickan. Till saken hör att vi brukar inte ge varandra alla hjärtans dags presenter (komersiellt påhitt, så vi visar kärlek hela året) och jag är ingen smyckesmänniska så vad hade han i fickan?

Jo, han fiskar upp två bilnycklar och jag blev jätteglad. Båda våra bilar har haft nyckelkrångel. Peugeoten fick vi lov att byta låset till ratten så dom nycklarna passade inte till dörr och tanklock. Volvon har bara haft en nyckel som passar till rattlåset och vi har köpt till en som man kan låsa upp med (tror jag, eller tvärt om???). Så jag blev jätteglad då jag trodde han fixat två fungerande nycklar till Volvon, eftersom presenten var till mig och jag kör oftast Volvon. Nädå, en ny bil med två fungerande  nycklar fick jag.
(null)
Det är en Mitsubishi Outlander.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0